vrijdag 27 april 2012

Bretagne

Deze foto's heb ik drie weken geleden gemaakt toen ik een weekje in Bretagne was.
Ik vind het daar echt geweldig en ik weet je moet een beetje geluk hebben met het weer.
Wij hadden dat geluk. Was het op de heenreis goed! Er hing wel wat mist in de lucht.
Hoewel we daarna twee dagen hadden met minder weer met veel regen. 
Kregen we daarna erge mooie dagen (droog en zon en ongeveer 13 graden) en hebben
dan ook heerlijke wandelingen langs de verschrikkelijk mooie kust en zee gemaakt.
De foto hieronder heb ik tijdens een wandeling aan de kust bij Erquy gemaakt.
De foto hieronder heb ik op de heenreis gemaakt in de omgeving van Grandville. 
Ik vind de  foto op zich eigenlijk bijna een schilderij. 
Ik ga de foto ook nog gebruiken om een schilderij te schilderen.
Als je gelukt hebt kan je van daaruit Mont Saint Michel zien liggen. 
We hebben het nu niet bezocht omdat we er eerder zijn geweest.
 Ik vind het er zo erg mooi uitzien. Als je het bezoekt is het
vaak zo verschrikkelijk druk. 
De foto's hier onder heb ik gemaakt bij La forte la Latte.
 Het is een gerestaureerd fort.  Zeker de moeite van het bezoeken waard. 
Al kijk je alleen maar van de rotsen naar beneden, de zee
heeft hier bij een zonnetje een erg mooie kleur. 










Deze deurknop zag ik in het fort en doordat het licht erop scheen door de glas in 
loodramen was de kleur ook erg mooi.

Hieronder het uitzicht vanaf het fort. Overal stond de meidoorn in de bloei. 



Het heeft even geduurd maar voor ik nieuwe foto's op mijn blog had gezet 
Helaas had ik weinig tijd maar ik heb nog veel meer foto's 
dus als het lukt kom ik snel met nieuwe foto's
Allemaal een prettig weekend en een gezellige koninginnenacht en/of dag
Groetjes Janny


4 opmerkingen:

Joop Zand zei

Een fraaie serie foto's uit het mooie Frankrijk, de foto van Saint Mont Michel in de verte vind ik ook erg goed, maar ook de opnames van de ruige kust van Bretangne....... prima gedaan Janny.

Groetjes, Joop

Janny zei

Mooie serie Janny
prachtig daar je foto's laten dat goed zien erg mooi daar
Groetjes en ook een heel fijn weekend
Janny

Mirthe Duindam zei

Een erg mooie serie Janny!
Groetjes, Mirthe

dith zei

Janny jij hebt mij een mooie impressie van de Bretagne gegeven. Heel mooi. Ik ben er nog nooit geweest. Ik wens je ook een fijn lang weekend en Koninginnedag.

Ps Als je de schilderij af hebt van het ene foto (ook duurt het een tijdje) laat je het ons dan ook zien?